lussebak

9/12

nu har jag slitit i två timmar med att baka lussebullar tills lucia på torsdag, vi skulle göra hel sats men i två olika delar eftersom min syrra vill ha med saffran och vi utan. så vi delade upp satsen i två delar och allt gick bra tills vi kom på att vi hade tatt dubbelt så mycket mjölk som vi behövde, alltså vi tog 5dl som det stod i varje men vi skulle ju bara har 2½dl. men i alla fall, då fick ju tvunget jag åka till affären och köpa mer ingredienser så att vi fick fylla ut våra degar med dubbelt så mycket till så att vi fick två satser. lite jobbigt jag men goda blev dom nog så det var värt slitet. ska snart käka en lite lussekatt men måste plugga lite matte i inför provet på tisdag sedan är det bara chill innan jullovet, inga prov och förhoppningsvis inga läxor i heller. nä, nu blir jag frestad av att min syrra ska käka lussebulle så då får väl jag också ta en.  
                         hej svejs                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara mina uppgifter?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din hemsidas namn:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0