DM gick skit ...

KANSKE INTE KUL FÖR DIG SOM INTE TYCKER OM INNEBANDY ...

idag gick man ju upp kvart över sex för att spela gruppspelet i dm. tyvärr så lönade sig det inte så mycket att gå upp så tidigt eftersom allting gick skit.

hade faktiskt förväntat mig att vi skulle gå vidare till slutspel men tyvärr så var världens bästa målvakt sjuk och vi var tvungen att sätta in en bra utespelare i mål, vi förlorade därför en bra forward men fick i alla fall någon som fick vakta målet.

den första matchen mötte vi backalirarna. trodde faktiskt inte att vi skulle vinna men jag ville ju göra det ändå. så blev det ju tyvärr inte. låg under med 1 eller 2 - 0 och tog därför ut målvakten i tre minuter och spelade med sex utespelare. under dem tre minuterna hann backalirarna gör 4 - 0 på öppet mål...

andra matchen gick inte häller så bra. vi mötte stanstad som vi mött en gång innan, då vann vi med 2 - 1 eller något sånt. nu gick det helt åt pipsvängen. vi förlorade med 4 - 1 men vi gjorde i alla fall ett mål !

den sista matchen vann vi faktiskt och jag gjorde mål ! vi vann med 3 - 2 men det räckte inte. i och med att vi förlorade 2 matcher av 3 så kom vi trea i gruppen och det räckte tyvärr inte till slutspel. bättre lycka nästa gång. fattar inte riktigt varför vi förlorade. vi vann vår serie obesegrade och sen när det är lite allvarligt liksom så förlorar vi nästan varje match !

jag skyller lite på domarna för att dem inte utvisade en spelare i backalirarna när hon nickade bollen ! dem sa att det var "omedvetet". men jaja, det är inget att göra åt saken. när vi tittade på "tigers" (ett lag som vi typ är kompisar med) spelade så tappade en i "tigers" klubban och råkade ta upp bollen i stället för klubban. hon fick utvisning men jag tyckte det var "omedvetet" ! domarna sög i alla fall, dessutom så vår det en för bra grupp vi kom i. fick två superduper bra lag. i den andra gruppen så gick två dåliga lag vidare som vi lätt hade slått, lite orättvist tycker jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara mina uppgifter?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din hemsidas namn:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0